Kiitos kommenteista!Obeesia,tilaan siltä samalta tarhalta Nuutajärveltä orvokkiamppeleita ja saan niitä aikaisintaan torstaina.Ne ovat hyviä!Itse tuon töistä ensimmäisen kukinnan ohittaneita amppeleita,jotka myös aion saksia ja laittaa uuteen loistoon omenapuun oksilla.
  Olen nyt tehnyt inventaariota ja se on vienyt monta päivää.Siksi olen ollut hukassa täältä Blogistaniasta,mutta nyt jo helpottaa.
  Olen löytänyt kamalan totuuden.Sen oikean totuuden itsestäni.Ja kun sen jälleen oivalsin,tiedän,"että en pelkää edes muurahaisia!"(Lainaus pikku Myyltä Muumilaaksosta).Oikeastaan tieto oli helpotus vaikkakin se ei ollut uutta.Oivallan saman asian tietyin väliajoin aina uudelleen.Olen itseni kiertolainen.Palaan aina samaa reittiä alkupisteeseen.Olen kuin hamsteri juoksupyörässään.Välillä huimaa ja silti on paahdettava täyttä vauhtia eteenpäin -ei minnekään.
  Yksikään perhe ei ole täydellinen ja jos on,heittäköön syyttömät ensimmäiset kivet syyllisten niskaan.Niin tehtiin ammoisina Raamatun aikoinakin.Kenellä on mitäkin ongelmia.Tuskin nämä kasvattajatkaan ovat täydellisiä ja vaikka olisivatkin,heidän opeillaan tuskin tulee mallikansalaisia tähän yhteiskuntaan.Lapset,jotka ovat eläneet tosi elämää pärjäävät.Tiedän,että meidän lapsemme osaavat ainakin hakea apua tarvittaessa.
  Ja toisaalta.Meillä näytetään tunteita avoimesti.Sammakoita saa päästää suustaan.Kaikki ovat tasapuolisia,joku vaan määrää ja johtaa koko porukkaa.Vastuuta jaetaan ja sitä saadaan.
  Loppuviimeksi lapsiamme on myös kehuttu päiväkodissa,joten kaikki ei ole mennyt pieleen.Terävä on nero.Hän on saanut pienestä pitäen lukea puhelinluetteloita vaikka se ei ole ollut kasvattajien mielestä parasta lastenlukemista.Tappura on elänyt joukon keskellä ilman erityishuomiota ja on oppinut vastuulliseksi ja töihin tarttuvaksi.Eskarissa poika on luottohenkilö.Toukka taas saa kaiken nurin päin ihan tahtomattaankin.Vielä hänkin kasvaa.
  Lapset ovat kasvaneet siten,että tietävät äidin uhkaavan muuttaa kotoa pois aina pahanpäivän sattuessa.He tietävät senkin ettei äiti oikeasti muuta.He eivät viitsi stressata ja ehdottavat äidin ja isän yhteistä risteilylomaa.He ehdottavat yhteistä pitsahetkeä,lomareissua tai Särkänniemipäivää.Mikään ei ole järjestelmällistä,kaikki tapahtuu omalla ajallaan ja tarpeen vaatiessa.
  Koko perhe harrastaa yhdessä.Lapset ovat tottuneet siihen,että kyttäämme tanssitunteja salin sohvalla tai istumme ratsastuskentän laidalla talvipakkasellakin.Olemme lapsillemme läsnä.Syksyllä uppoudumme koko perhe tanssiharrastukseen.Tappuran tanssitunti on keskiviikkoisin,Toukan perjantaisin ja meidän vanhempien sunnuntaisin.Terävä ilmeisesti aloittaa uinti- tai lintuharrastuksen.
 Mutta tämä tästä perhekriisistä tällä kertaa.Elämä vain on.Vältän edelleen päiväkodin tätejä,mutta olen menossa juhliin.Olen jälleen päässyt kynnyksen yli.Meidän perhe-elämämme on meidännäköinen.Tulkoot muut arkemme keskelle niin huomaavat,että vain tietynlaiset ihmiset pärjäävät.Ne hullut ja erilaiset,kaukana mallimaailmasta.Rakkaat ja rohkeat.
  Onpas muuten siunaantunut haleja,kiitos vaan kaikille!!!!
Ja vielä kun pääsen vauhtiin niin totean,että olen upea persoona,jollaista ei ole toista.Minä pystyn ja uskallan,hehkun,loistan ja elän.Minä osaan,voin ja pystyn.Olen paras minä,joka peilistäni katsoo aamulla.Hyvä minä!!!!!!(Ai että teki hyvää!)
KEHUKAA  ITSEÄNNE  HETI PAIKALLA
MARS,MARS!!!!!!!