Meri on merkinnyt aina minulle paljon ja siksi hakeudun sen syliin kaivatessani vastauksia elämääni,pysäkkiä arjesta pois.Kesällä lähden pariksi päiväksi kyläilemään meren tuntumaan ja merelle rakkaani sukulaisten paatilla.Muulloin harrastamme risteilemistä näillä isoilla laivoilla Turun ja Tukholman välillä pari kertaa vuodessa.
  Tälläkin kertaa matkasin syvälle itseeni meren sylissä ja palasin ehjempänä takaisin.Olen ymmärtänyt sen,että on terveellistä siivota omasta elämästä pois ne ihmiset,jotka eivät siihen kuulu.Sellaista samanlaista ajatusta siivoamisesta kuin mitä Tekosyy minulle opetti aikanaan.Siivotaan kaikki puhtaaksi turhasta rojusta,jotta energia pääsee virtaamaan.Pätee tavaroihin ja ihmisiin.
  Laivalla oli eräs artisti esiintymässä.Laulajana hän ei ole vieläkään päässyt suosiooni,mutta ihmisenä pääsi.Halasin tuota kyseistä ihmistä nimmarikeikan jälkeen.En ole koskaan kokenut mitään niin ehjää ja sisäistä rauhaa,jota hänestä huokui.Tuntui kuin olisin legendojen tapaan halannut puusta energiaa itseeni.
  Sain uskomattoman määrän voimaa jaksaa taas huomiseen.Hän halasi minut ehjäksi,lähetti kohti uutta alkua.Voimallisena,vapaana.Olin hetkeä aikaisemmin ostanut "voimakiviä",turkoosinvärisen kiven ranteeseeni ja mustan kaulaani,lasisydämen viereen.Tuo ihminen halasi kiviin voimaa,latasi ne täyteen.Uskomaton kokemus.Ihminen,joka oli kuin laitettu tielleni juuri tätä hetkeä varten.
  Olen noussut tuhkasta.Oloni on kevyt.En kanna enää turhia ihmisiä elämässäni.Tietyt pidän edelleen sydämeni alla.Olen oppinut itsestäni.Minä elän,hyväksyn,rakastan,opin.Kuljen eteenpäin tuon artistin voimasta.Ehkä seuraan hänen uraansa ja kuuntelen lauluja.Ehkä luen jotakin syvempää sanojen ja rytmin alta.
  Mietin kokemustani enkä löydä sille mitään järjellistä selitystä.Toisaalta,miksi se sellaista kaipaisikaan.Se on minun järjenjättiläiseni,kaikkeuteni maailman laidalla.
  Ostin Jipun levyn ja se on hyvä jatko musiikkimaulleni.Jatkaa samaa linjaa kuin Edelmannin Voittola ja Loirin Ivalo.Levy on sellainen,joka pystyy viemään ajatukset kauas pois.Sanoitukset ovat upeita.Ääni vie kauas,rytmi on mielenkiintoinen ja kuitenkin turvallinen.Juuri sellaista arkirealismia musiikin keinoin.Jippu osaa laulaa.
  Näine kokemuksineni jatkan omaa elämääni omana itsenäni.Pääsin taas syvemmälle omaan persoonaani,tunnen itseni paremmin.Minussa virtaa oma voimani,jonka lainattu energia herättää jälleen eloon.Maailma on kaunis!