Tänään alkoi KESÄLOMA!! Olo on omituisen haikea ja samalla varovaisesti puhkeavan riemukas.Kolme viikkoa vapaata (jos ei töissä tule sellaista kaaosta tilausten kanssa,että tarvitsee rientää apuun) on ajanjakso,joka vierottaa mukavasti työasioista.Olen kuitenkin tehnyt sen verran reilusti töitä,että vapaa-aika tuntuu aluksi oudolta.MUTTA NIIN ANSAITULTA!!!

Olen iloinen siitä,että lomani aikana kukkakauppamme opiskelija saa lisää työtunteja.Hän on pikku hiljaa siirtymässä opiskelijasta työyhteisömme jäseneksi ja tarvitsee lisäoppia erilaisissa asioissa alaan liittyen.Minun vapaa-aikani on hänen työaikaansa.Toki hänellä on tunteja ollut nytkin,mutta lomani antaa uudenlaisia töitä.

Olen viimeisten kuukausien aikana (laihtumisen innoittamana)alkanut ajatella myös itseäni.Olen etsinyt itselleni luottokosmetologin ja huomenna varailen hänelle jälleen aikaa.Naama ja kulmat täytyy päivittää ennen reissua.Olen käynyt hoidoissa nyt kaksi kertaa.Ensimmäisellä kerralla hän teki kasvohoidon ja timanttihionnan sekä nyppi kulmat.Toisella kerralla otin selkään suklaahoidon sekä kulmien nyppimisen ja värin.

Lisäksi olen alkanut lukea naistenlehtiä ja tilannut itselleni Ellen ja Kauneus&terveys-lehden.Jonkinlainen itsehoitamisjakso on pullahtanut pinnalle.Ai niin,olenhan minä tuhlannut pariinkin nokkavoidepurkkiin ja alkanut käyttää myös silmänympärysvoidetta =).

Muodin perässä en kuitenkaan juokse vaikka olen nyt tietoisempi vartalotyypistäni kuin ennen.Huominen (odotettu)shoppailureissu Rakkaani kanssa on paremminkin vaatekaapin päivitystä kuin muotiryntäilyä.Rakkaani on laihtunut 23 kg ja hänen vaatekaappinsa ei enää tarjoa mitään päällä pysyvää.

Oman vaatekaapin siivosin Pelastusarmeijan keräyslaatikkoon pari viikkoa sitten.Luovuin viimein vaatteista,jotka kaapissani on ollut viimeiset 20 vuotta.Ihan totta,käytin vielä niitä vaatteita,joita äiti osti rippikouluun!Nyt ne saivat lähteä ja tilalle tulee jotain oikeankokoista (ja hiukan näköistäkin).Kenkiä tarvitaan myös,sillä jalkani on pienentynyt paljon ja kaikki valskaa.....

Lomani alkajaisiksi laitan kynteni uuteen uskoon,kylvetän ja lakkaan.Juhannuslakkaus on jo pahasti ränsistynyt.Sitten kokoan jotakin hyvää iltaruokaa koko porukalle.Rakkaani oli ostanut päivällä mansikoita.Iltapalaksi nautin jonkun katsomattomista leffoistamme (tai annoksen Sinkkuelämää-dvd-boksista)ja painun nukkumaan,jotta jaksan huomenna olla pirteä......

Ihana,ihana Loma!!!!!!!