Kiitos kommenteista!Olen juuri ja juuri toipunut vatsataudista,joka vei voimat ja virran.Mutta sitten.....tänään oli ensimmäinen vapaapäiväni kahteen viikkoon ja jo alkoi tapahtua.
  Se on joku sairaus tuo kevät.Olen siitä ihan varma.Olen tänään pessyt talon jokaisen ikkunan ulkoa,vaikka tiedän,että pihaamme saapuu kaivinkone kuukauden päästä ja pöllyttää ikkunat umpeen uudestaan.Olen siivonnut kaikki talventörröttäjät kukkapenkeistä (,joita on monta!) ja kaiken tuon jälkeen saanut kuningasajatuksen perustaa pieni lammikko pihaan.Eli tällä hetkellä sen puuttuvan osan.
  Tuumasta toimeen.Koska ajatus oli minun niin "saan" kunnian tehdä kaiken itse ideasta toteutukseen.Ja koska rakkaani on jo määritellyt kukkaistutuksille sun muille tarkat määrät niin ensin oli purettava yksi kukkapenkki lammikon alta pois.Multa veks ja tilalle monttu odottamaan jatko-osaa.
  Ja kun paikalla oli vihdoin ja viimein monttu ilman multaa,oli aika tehdä hulppeat reunukset latomalla upea tiilimuuri tulevan lammikon reunoiksi.Alunperin olin hakannut erään purkusaunan piipun tiilet aarteikseni,rahdannut kotiin,hakannut laastit irti ja säilönyt autotallin takana uusiokäyttöä varten.Nyt roudasin osan lammikkoni reunustaksi.Osa jäi vielä talteen.
  Nyt olen onnellinen puolivalmiin lammikkoidean omistaja.Sain hyviä vinkkejä toteutukseen ystävältäni,jonka lammikkoa ihailin viime kesänä.Vielä en tiedä miten omani toteutan.Kiirettä ei ole,sillä en pääse vetämään lammikon pumpun kaapeleita taloon asti ennen kuin kaivinkone on häipynyt pihaltamme.
  Enkä oikeastaan vielä edes tiedä kuinka tyyristä lammikon perustaminen oikein on.Tarvitaan näet kaikenlaista tarviketta,jotta lammikko toimii heti alusta alkaen oikeaoppisesti.Pohjalle allasmuovi,oikeanlaiset pohjakivet,reunuskivet,pumppu ja jonkinlainen suihkuttava tötterö (jos ei tule pumpun mukana).En tiedä tarvitaanko muuta,ehkä akvaariohaavi lehtien poistoon.
  Toisaalta olen miettinyt sitäkin,että jos lammikkoni perustamiskustannukset nousevat huimiksi laskelmissa tai lammikkoni ei toimikaan odotetusti,täytän sen uudestaan mullalla ja istutan täyteen kukkia.Toivon tietysti,että lammikkoideani toimii.....mutta,elämä on.
  ps.keskiviikkona tulee laajakaistan asentajat...