Kiitos kommentista! Tempaisin aamulla töihin.Tiesin valtavasta tilausruuhkasta,joka odottaa viikonlopulle.Joimme poman kanssa kahvit ja tuumasimme työnjakoa.Puoli yhdeksän aikaan pomo lähti käymään verikokeissa ja minä jäin tekemään töitä.
  Koko päivä oli yhtä rumbaa.Asiakkaita tuli solkenaan ja puhelin soi.Tilauksia satoi koko ajan lisää.Saimme kuitenkin keskusteltua opinnoistani ja tulimme yhteistuumin ratkaisuun,jota olin pohtinut jo paljon aikaisemmin.Minä en suorittaisi näyttäjä vaan opiskelisin kiltisti tutkintoon valmistavan koulutuksen.
  Pomo oli oikeassa siinä,että näyttöstressini palkittaisiin palalla paperia,jossa mainittaisiin minun olevan floristi.Paperi luettaisiin muutamaan kertaan läpi ja hylättäisiin sitten jonnekin todistusten arkistoon.Nykyinen työkokemukseni ja taitoni painavat taatusti enemmän kuin pala paperia.Onhan olemassa monta floristia,joilla on paperi ja jotka eivät siitä huolimatta ole päteviä.
  Laitoin sähköpostilla tietoa asiasta opettajalle,opolle ja oppisopimustoimiston tädille.Katsotaan saanko peruttua näyttökokeeni.
  Näytöt ovat todellakin haitanneet lähes jokaista tointani.Koulussa näytöistä on kasvatettu suuria peikkoja,jotka nielaisevat suureen kitaansa.On toki totta,että näytöt ovat todella tiukat.Voisi luulla,että päämääränä on estää uusien floristien valmistuminen tai sitten tehdä "natsit" ja yrittää valikoida ammattikuntaan vain tietynlaiset valioyksilöt.No mikäs siinä.......
  Olen huojentunut päätökseni lopullisuudesta.On kuin olisi kivi tipahtanut hartioilta.Enää ei tarvitse stressata.Käyn edelleen oppimassa koulussa uutta ja sovellan oppimaani työhön ilman,että täytyisi miettiä,mikä menee näytössä läpi ja mikä ei.
  Pomo kertoi Rakkaalleni päätöksestäni ennen kuin ehdin edes suutani aukaista.Mies oli tyytyväinen ratkaisuun ja myönsi olevansa jo pikku hiljaa väsynyt ainaiseen opiskeluuni.Olen opiskellut 15 vuotta seurusteluajastamme erilaisia tutkintoja.Nyt kuulema olisi aika laittaa pillit pussiin...........(jos minä vielä joskus jotain opiskelisin =) )
  Tällaista tällä kertaa.Nyt bloggaan luoksenne.