Kiitos kommentista Obeesia!Mukavia hetkiä muksujen seurassa.
  Tänään olen vihdoin ja viimein saanut rakennettua paludaarion.Paludaario on oma kasvimaailmansa,joka koostuu minulla akvaariosta ja sen päällisestä maailmasta.Selitänpä tarkemmin.
  Minulla on puolitoistametrinen akvaario kaloineen,jonka olen sisustanut kannoilla,kivillä ja jossa risteilevät sikin sokin peikonpähkinäoksat.Ikäänkuin juuria joen pohjassa.Vesi virtaa voimakkaasti ja suodatin syöksee ilmakuplapilveä veden sisään.Oksat nousevat ylös akvaariosta ja risteilevät myös sen päällä.Oksien päällä ovat myös orkideat,joiden juuret valuvat veteen.Tämä merkkaa kasvillisuutta veden äärellä.Eli paludaarioni on yhdistelmä vedenalaista ja sen päällistä maailmaa.
  En tiedä vielä kuinka yhdistelmä toimii.Se on kokeiluasteella.Huolenaiheenani on sininen rapu.Tarkkailen kiipeääkö se oksia pitkin orkideojen sekaan.Rapu on liikunnallinen ja kiipeää välillä suodatinta pitkin ylös.Tarkkailen tilannetta tämän illan ja katson muuttuuko paludaarioni uudelleen kannelliseksi akvaarioksi.
  Kokeilun myötä minulle on iskenyt sanoinkuvaamaton halu perustaa toinen paludaarion tyyppinen,kannellinen maailma.Haluaisin nauhavesikäärmeen (muistinko nimen oikein?) tai jonkun muun pienen käärmeen,joka syö kalaa,matoja ja äyriäisiä.Missään tapauksessa en halua oliota,joka syö hiiriä,lintuja tai muita vastaavia.No,esittelen ajatuksen rakkaalleni tänä iltana vaikka olenkin lähes satavarma,että tulee hylkäyspäätös.
  Nyt lähden katsomaan Bondia ja jatkamaan Tappuran villapuseroa.En bloggaile,mutta palaan huomenna.