Marko F tuumaili kommentissaan,mikä on menestyksen hinta?Jäin oikein miettimään,että mikä tuo hinta oikein on.Mitä minä olen menestyksestäni maksanut ja olenko saanut maksamallani hinnalla menestystä?
  No jos sanotaan menestykseksi yritystoimintaa,joka on toistaiseksi välttänyt konkurssin niin olen menestynyt.Hintana on ollut kovaa työtä todella pienellä palkalla,miltei palkatta.Pitkiä työpäiviä ja myös niitä likaisia töitä (=kädet likaavaa,sotkuista työtä,ei rikollista toimintaa).
  Toisaalta menestykseksi on luettava onnistuneet sesongit ja tilaustyöt sekä tyytyväiset asiakkaat,jotka tulevat luokseni uudelleenkin.Tämän hinta on ollut tinkimätön laatu ja itsensä kehittäminen,opiskelu.Menestykseksi voin lukea myös mielihyvän onnistumisesta.
  Työni on vaatinut unettomia öitä,jolloin olen tehnyt kirjanpitoa,laskutusta tai jotain muuta työasiaa.Se on vaatinut avun hakemista lakimiehiltä ja muilta ammattilaisilta ongelmatilanteissa,jotka ovat kohdistuneet asioihin työnantajan ominaisuudessa.Ja lista on kai loputon.
  Minä en kuitenkaan voisi kuvitella elämääni muuna kuin yrittäjänä.Menestyksen hinta on kovaa maksettavaa ja se maksetaan aina kokonaisuudessaan.Jos putoat kehityksen kyydistä,olet mennyttä.En valita vaikka en saakaan palkkaani tai vapaa-aikaani.Olen tieni valinnut ja olen tyytyväinen.
  Menestyksen hinta voi olla toisenlainenkin.Kuulin tänään eräästä kollegastani,joka on ilmeisimmin hakenut pilleripurkista lisävoimia jaksamiseensa arjen pyörityksessä.Entä sitten ne,joiden menestyksen hinta on ollut kovempi?Aika on vienyt firman alta.
  Yläkerran konttori on laskenut minunkin menestykseni hinnan niin yrittäjänä kuin kotonakin.Tällä hetkellä pystyn maksamaan koko hoidon,mutta jos korkoja mätkitään maksun päälle niin asia voi olla toisenlainenkin.Jokainen pettymys töissä tai kotona notkauttaa vaakakuppeja painumaan alaspäin.Ilon aiheet,onnistumisen tunteet ja kypsät työn hedelmät keventävät kupin painoa.
  Näin minä menestyksen hinnasta ajattelen.....

Sunnuntain ja maanantain seilailen merellä,joten palaan Blogistaniaan jälleen tiistaina.