Kiitos kommentista!Maanantaisin vietän ns. vapaapäivää.Tosin silloin juoksen asioilla ja eilen siivosin koko päivän.Eli sanotaan sitten näin,että maanantaisin olen jossain muualla paitsi töissä =)
  Olen löytänyt sielunrauhan.Tätä on kestänyt reilun viikon verran.Lisäterästyksen se sai viikonloppuna.Taisi tarrata mukaan sieltä kaislikosta.Sanotaanhan sitä,että "kaislikossa suhisee." Tiedä häntä.Vai kulahtiko se kuppiin kahvimaistajaisissa.
  Kahvista puheen ollen,sain siellä asiakkaan luona lauantaina taivaallisen hyvää kahvia!Hänellä on keitin,joka jauhaa pavuista kupilliseen tarvittavan määrän kahvia kerrallaan,jonka se sitten keittelee.Kahvissa on päällä pavun rasvakerros.Maku oli jotain käsittämättömän hyvää!Tosin kone on kuulema hyvin kallis.Tuosta aarteesta maksaisin minäkin maltaita.Löytyisiköhän sellainen kaupasta ja mitä se oikein maksaa?Jos onni suosisi lotossa tai jos kirjoittaisi joulupukille tai........
  Eräs tukkurinikin ihmetteli tänään rauhaani,joka ilmeisesti näkyy jo ulospäin.Hänen mielestään olen kumman levollinen ja rauhallinen.Ei sitä mihin on totuttu vaan jotain aivan uutta.Niin se on,olo on kevyt.Kivitaakka ei paina enää hartioilla.
  Oikeastaan täytyy tunnustaa etten itsekään ymmärtänyt kuinka paljon vastuu ja huolehtiminen toisista ihmisistä voi painaa.Nyt kun huolehdittavia ei enää ole (töissä),voi vihdoin hengittää vapaasti.Kasasin itseni ympärille huolia kuin kettinkikierroksia.Lopulta olen ollut jo niin painavan massan sisällä etten ole voinut kunnolla hengittää.On ollut vain huolia huolien päällä.Nyt se aika on ohi.
  En ole enää katkera niille,jotka aiheuttivat minulle harmia.Uskon,että he kietovat elämänsä omiin verkkoihinsa ja tukehtuvat lopulta omaan mahdottomuuteensa.Kukin maksaa ajallaan omasta käytöksestään käyvän hinnan.Itseltään kaikki on pois.
  Minä jatkan matkaani eteenpäin ja olen jo hyvää vahtia kuoppaamassa kaikkea tapahtunutta.Tuskin muistan enää mitään.Olen nostanut ankkurini ja jatkan kohti aavoja ulapoita.Ja tosihan on se,että laiva ei liiku satamastaan jos ankkuri haraa pohjassa.
  Siivosin siis Muistojen talosta pahan karman pois.Sisustin.Eräs kollegani lupasi ommella uudet päälliset raheihini.Käyn ostamassa upeaa,valkoista pellavakangasta.Ehkä teen pari tyynynpäällistäkin samasta kankaasta.Olemme myös ajatelleet rakkaani kanssa,että vaihdamme kaikkiin kasveihin uudet mullat ja samalla yhtenäiset,samanväriset ruukut.Yllätys,yllätys,valkoiset.
  Tällaiset tuulet täällä puhaltelevat...