Kiitos kommenteista!Ai vitsiläinen,että tekisi mieli tempaista viskipaukku.Käymme talvisaikaan laivalla ja ostan viskipullon kalleimmasta päästä.On tärkeää,että pullo on hienossa pahvikotelossa.Noita koteloita sitten säästän.Viimeaikaisia ostoja:The Famous Grouse Malt 12 years old.Kyseisessä viskissä minut ihastutti taidokas lintukuva.Pullon sisältökin kelpasi.Sitten olen ostanut Black Bushia.Hmmmm...
  Kyllä se niin on,että viski on oltava skottilaista tai irkkua.Ja pakattu pahvikoteloon.Juon yleensä pelkiltään tai jäillä.Toisinaan teen kahvin,kerman ja viskin sekoituksen.Hahaa.Ja juon yleensä yksin tai rakkaani seurassa.Minua katsotaan riittävän pitkään ravintolassa jos tilaan viskin.
  Viimeksi kohahdutin erään teatterin väliajalla baaritiskillä.Koko mummoja täynnä ollut jonollinen väkeä jäi tuijottamaan minua marssiessani pois laseineni.Joku ihme siinä on,että viskin ja naisen yhdistelmä on jotain selittämätöntä.No,mitä siitä.Olen myös pyytänyt saada baarissa viskin lasiin,josta ei näe läpi.Silloin kukaan ei tuijota.
  Ja sitten joskus viime talvena sain kuningasajatuksen ostaa viskin seuraksi paksun sikarin.Ja arvata saattaa mitä tapahtui.Olen elämäni aikana polttanut puoli askillista tupakkaa teinihurmiossani.Vedin viskiä yksin kotona ja vetäydyin ulkorappusille kokeilemaan sikaria.Ajoittain se maistui ihan hyvälle ja makuunkin tottui.
  Meni siinä loppuilta päätä selvitellessä.Täyden sekavuuden saavuttamiseksi ei todellakaan olisi tarvittu viskiä vaan sikari.Reilun viikon ajan särki päätä ja kahden viikon kuluttua nautinnonriemuista lakkasi maistumasta suussa.Sikari on edelleen jääkaapin hyllyllä hyvin pakattuna.Kallis se oli,joten en heitä pois.Ehkä kokeilen vielä joskus,vuosien kuluttua.
  Mutta tähän päivään.Olin laittamassa liikettä kuntoon loman jäljiltä.Ostin tukusta kahvipuita,ruusubekonioita ja krysanteemejä.Hain leikkoja laatikollisen.Sain myös tunnukset erään hollantilaisen kukkatukun tilaussivuille.Jatkossa pääsen tilaamaan suoraan netistä ja noutamaan paketin lähitukusta.Hyvä homma.Ruusut tulevat pääosin läheltä vaikka olenkin kokeillut uuden hollantilaistoimittajan ruusuja,jotka vaikuttavat kestäviltä.Suomalaista täytyy ostaa aina kun on mahdollista.
  Poikkesin kollegallani ja palautin lainassa olleen korin.Lainasin hänelle tilaukseen valkoisia muoviruukkuja.Sitten syömään,lukemaan alan uutislehteä ja päikkäreille.Kävin katsomassa uuden tukun valikoimaa pikaisesti ja olen tyytyväinen.Sunnuntaina saan ensimmäisen erän Suomeen.
  Olen ollut melkoisen loppu.Ostin kaupasta karpalokapseleita pyrstöpään vaivoihin.Uskon,että kohta olen jälleen kunnossa.Kurkussani on edelleen kaktus tai jotain sinne päin.Täytynee mennä tohtorin luo jos ei pian lähde.Luulen,että minulla on jokin ihme häiriö elimistössä.Limakalvot ovat rikki ja imusolmukkeet kipeät.Yritän nyt tasata elimistöä maitohapoilla ja karpalolla.Niiden myötä uskon uuden,ystävällisen bakteerikannan syntyyn.
  Kai se on tämä mätäkuu-heinäkuu.On ainakin riittävän kosteaa kaiken maailman pöpöjen leviämiseen.Aikansa kutakin.Muistaa sitten taivastella hyvää oloaan kun on tullut terveeksi.Muksut,rakkaani ja Tappuran kummisetä valtasivat grillauksen jälkeen saunan.Kai minäkin kohta sinne pääsen....