Olen tänään naureskellut tuolle blogihamsterilleni.Se tuo todellista hyvää tuulta!On minulla joskus ollut samannäköinen kultahamsteri,jonka nimi oli Tip Top Lady Love Princes.Sillä oli vaaleanpunainen häkki,jossa oli vaaleanpunainen pesämökki.Se eli kolmisen vuotta ja muutti sitten hamsteritaivaaseen.
  On minulla ollut vuosien varrella muitakin lemmikkejä.Oli nymfipapukaijapoika Tuikku,joka sai olla vapaana huoneessani.Se vaelsi olkapäälläni asunnon kahdessa kerroksessa ja tuli mukanani suihkuunkin.Muuten se kylpi akvaariossa.Koulupäivisin Tuikku suljettiin häkkiin.
  Tuikulla oli morsian,Pikkanen.Lintua oli ilmeisesti kiusattu aikaisemmin joko kaupassa tai ennen sitä.Se ei koskaan kesyyntynyt ja myös Tuikku päätyi viettämään suljetumpaa elämää morsiamensa kanssa.Tuikku eli yhdeksän vuotta ja Pikkanen hiukan alle.
  Sitten oli kaksi punakorvakilpikonnaa.Toinen niistä eli kymmenen vuotta ja sen kuoleman jälkeen toinen lopetti syömisen.Pian sekin kuoli.
  Maalla asuessamme meillä ehti olemaan seisemän kissaa ja kymmenkunta kääpiökotchin kanaa ja kukkoa.Ne piti nukuttaa muuton vuoksi.En halunnut antaa niitä kenenkään toisen hoiviin kun olivat oppineet kanssani tietyt tavat.
  Sairaalassa ollessani rakkaani koki unohtumattomia hetkiä mennessään kanalaan hoitoreissulle.Ne eivät hyväksyneet uutta hoitajaa ja jälki oli sen mukaista.Itse sain työskennellä paljain käsin ja kesäisin pelkissä avonaisissa sandaaleissa saamatta nokkaa,mutta rakkaani tarvitsi vahvat pilkkihanskat ja saappaat mennessään munanhakureissulle.
  Kanalassa oli myös aivan oma arvojärjestys.Opetin kukoille,että olin itse arvojärjestyksessä ykkönen ja muut tulivat vasta sitten.Näin parvessa pystyi tappelematta elämään viisikin kukkoa.Jos arvojärjstys olisi muuttunut,kukot olisivat hakanneet toisensa hengiltä.Minulla on edelleen niitä kova ikävä....
  Oli myös koira,Minttu,joka poistui luotamme vuosi sitten.Minttu tuhkattiin ja sen kaunis,vaalea uurna on yöpöydälläni.Nyt meillä on vuoden vanha musta,sekarotuinen luppakorvakoira Reipas Rohkea.
  Akvaarioita minulla on ollut aina.Isä laittoi minulle ensimmäisen ollessani neljävuotias.Kalalajeja on ollut monia.Nyt olohuoneessani on paludaario,jossa on sekä orkideoja että kaloja ja se kuuluisa rapu.Suunnittelen toista,suljettua paludaariota,johon tulee muuttamaan se toinen kuuluisuus,nauhavesikäärme.Se,joka syö pääosin kalaa ja äyriäisiä.
  Ai niin,onhan minulla se toimiston jänis.Luppakorvakani Sulo.Sulon edellinen perhe joutui luopumaan eläimestä allergian vuoksi.Se oli puolitoistavuotias tullessaan työkaverikseni.
  Mutta,tämä ajatus tällä kertaa.Vielä ehdin neuloakin ennen nukkumaanmenoa.....