Työpäivä on takana.Tunnin lyhempi kuin normaalisti.Laskeudun pehmeästi vuoden viimeiseen viikonloppuun.Töitä on paljon.Huomenna jään ylitöihin.Sunnuntaina ja maanantaina vietän vapaapäivän.Vuoden viimeisenä iltana istun reinot jalassa sohvan nurkkaan ja otan pari lasillista tainnuttavaa.
  Juhlatunnelma tiivistyy.Tiulia-Tein sivulta paukahtivat raketit tajuntaani.Tosiaan,Uusi Vuosi tulee!Tulee tv:n revyy-ohjelmat ja mitä-missä-milloin-koosteet.Yöllä istun sängyn reunalla ja tuijotan raketteja,joita koko kansakunta taas ampuu.Joskus aamuyön tunteina tarkistelen puutalon vintin tulipalon varalta.Yksi raketti vintille ja koko tarina on historiaa.
  Olen miettinyt Uuden Vuoden lupauksia.Lupaan rakastaa enemmän itseäni ja hyväksyä kaiken mitä teen.Lupaan etsiä kaikkeen syyn ja oppia virheistäni.Lupaan luotsata firmaa paremmille vesille ja kohti omaa menestystarinaansa,pois karikoista.Hankala tehtävä,mutta yritettävä on.Ikä on oppimista varten.
  Kuluneen vuoden aikana olen oppinut paljon.Olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja muiden hyviä neuvoja.Olen tehnyt paljon virheitä ja maksanut niistä kovan hinnan.Silti en antaisi yhtäkään niistä pois,sillä niiden myötä olen kasvanut ihmisyydessäni.Valitsemani tie ei ole helppo,enkä tiedä jaksanko tätä taakkaa harteillani kantaa.Yritän.
  Olen jakanut ajan päiviin.Uskon tekeväni niin myös ensi vuonna.Jaksan kulkea päivän matkan kerrallaan eteenpäin.Välillä katson taakse ja onnittelen itseäni kuljetusta matkasta,tehdystä työstä.
  Sitten sinä,rakas Orkidea,ystäväni:Lupaa minulle,ettet enää selitä "minkään merkitsevän mitään ja mikä ei koskaan toteudu".Kekustellaan mieluummin niistä tärkeistä asioista...Hyvää Uutta Vuotta!