Eilen olin perheeni kanssa pitsalla.Kävimme myös kirjakaupan alessa.Ostin uuden,mielenkiintoisen kirjan,jota aion kohta iltapalakseni ahmia.Esittelen kirjan teille myöhemmin....

.............................................................................................................

Blogistaniassa Tekosyy on tavannut ulkoisesti muuttuneen riitelytoverinsa.Iines pohtii mahdollista nimenmuutosta.Marikki on fiilistellyt.Mymskä tenttii.Outo Emo pohtii poikien murrosikää,.....

Olen myös tavannut kaksi herraa,käykääpä tervehtimässä, Marko F ja Olli.

...........................................................................................................


                       Metsänpeikkojen maa


Tutustuin tänään Maija Dahlgreniin hänen kirjoituksensa kautta.Dahlgren kirjoittaa elävästi metsänpeikkojen maasta  torstain,11.1.2007 Metro-lehdessä.En voi kuin ihailla,minun uusin idolini!
  Sivulla on myös kuva kirjoittajasta istumassa tyylituolilla.Tukevan tanakka,persoonallisennäköinen,rehevä nainen istuu syvällä tuolissa.Katse osuu suoraan takaraivon takaseinään mustien silmälasikehysten takaa.Perunanenä ja sen alla hiukan alaspäinkaareutuva suu,hymyntapainen.Juuri sellainen nainen kuin englantilaisessa kokkisarjassa.Ihana!
  Kirjoittaja ei peittele.Teksti on rohevaa,pursuilevaa ja menee suoraan sydämeen.Kunnioitan aitoutta.Upeaa,olen haltioitunut.Hän ruotii lukemansa kirjan asua:

       "....sata sivua liian pientä kursiivia!Miksi ihmeessä kaivaa minun ikäisiltäni lukijoilta silmät päästä latomalla tuollaiset määrät liian pienellä vinolla präntillä!Jos ei kirja olisi ollut niin pohjattoman jännittävä,olisin mennyt parvekkeelle ja viskannut kirjan kukkapenkkiin.Mutta nyt en voinut.Piti vain ottaa silmä kouraan ja tihrustaa läpi sen raivostuttavan kursiivirämeikön."

 Eikö olekin upeaa tekstiä!Minä ainakin tykkäsin.Nyt aionkin etsiä tuosta kirjoittajasta lisää tietoa ja lukea jostakin hänen tekstiään.Virkistävä löytö!

..........................................................................................................


Muuten kaikki onkin ok.Vähän on haikea olo kun huomasin tuon oman tähdenlentoni.Mutta elämä on ihan mukavaa muutenkin.Kyllä,olen edelleen onnellinen.Onni ei ole hukkunut minnekään.
  Luulen olevani tasapainoinen.Puntit ovat tasan.Riittävässä suhteessa toteutunutta rakkautta ja sen puutetta.Kaipausta ja täyttymystä.
 Katselin eilen rakastani pitsapaikan kapean pöydän ääressä.Vieläkin komea mies,jota vuodet ovat kohdelleet hyvin.Vieläkin rakastaa minua,vaikka rinnat riippuvat ja kiloja on tullut.Oikeastaan olen päättänyt olla marmattamatta julkisivustani,sillä enhän tarvitse hehkeää ulkokuorta ainakaan miesten metsäsätykseen.Kunhan olen asiakkailleni tarpeeksi siisti,sellainen,jota ei tarvitse juosta karkuun.
  En tavoittele salarakkautta,sillä en usko kenenkään muun kuin rakkaani huolivan tällaista naisenkuvajaista.Enkä usko,että minun kohdalleni voisi sattua parempaa parisuhdetta.Enkä tottavie haluaisi enää opetella uusia parisuhdekäytäntöjä.Suurperhe olisi kyllä kiva ja lapsistavapaita päiviä voisi kyllä olla.Mutta-ei sittenkään.Minulla on perhe,johon kuulun ja tulen aina kuulumaan.Piste.Vaikka kyllä sellainen päivänpiristäjärakas voisi sittenkin olla......tai....
  Lähden saunaan.Rakkaallani on muuten meneillään syntymäpäiväjuhlat.
..